Jak tłumaczyć teksty niemieckie?

Jesteś początkującym tłumaczem a może chcesz dorobić sobie na boku przekładając teksty z języka niemieckiego na polski? W takim razie dowiedz się jak robić to z głową, by klient otrzymał dokładnie to, co zamówił!

Na początku przede wszystkim zapoznaj się z rodzajem tekstu. Po co? Ponieważ od tego zależy sposób jego tłumaczenia. Jeśli zatem zadajesz sobie pytanie: „jak tłumaczyć teksty niemieckie?”, to odpowiedź jest prosta: wiedząc, czy jest to tekst literacki, publicystyczny, ekspercki, etc. Każdy rodzaj tekstu wymaga bowiem wykorzystania innego słownictwa.

Kiedy już ustalisz, z jakim typem tekstu masz do czynienia, pora zgromadzić odpowiednie słownictwo, szczególnie idiomy. Ma to szczególne znaczenie w przypadku tekstów eksperckich oraz publicystycznych, gdzie mogą występować sformułowania typowe dla danej branży lub dla języka potocznego.

W momencie, gdy jesteśmy uzbrojeni w taką wiedzę, możemy się spokojnie zabrać za tłumaczenie. Warto pamiętać o specyficznej gramatyce języka polskiego i nie tłumaczyć każdego słowa po kolei – warto najpierw przeczytać całe zdanie do końca, by móc zorientować się w użytym czasie i trybie. W ten sposób unikniemy wpadki, w której opowiadanie historyczne zmienimy w teraźniejszą historię.

Źródło: tłumacz angielskiego

Alternatywna opinia

Zastanawiasz się, jak tłumaczyć teksty niemieckie? Niestety, nie potrafię pomóc. Zapewniam, że nie robię tego, żeby Ci zaszkodzić. Moje działanie (a tak dokładniej to jego brak) ma związek z tym, że nie mam talentu do języków. Znasz może jakiegoś nauczyciela języka niemieckiego? Jeżeli tak, powinien Ci pomóc. Wracając do mnie, w sumie mogę Ci coś zaproponować, ale muszę coś zaznaczyć. Moja propozycja to tylko i wyłącznie domysły. W przypadku gdy moje domysły okażą się błędne, nie miej do mnie żalu czy pretensji. Wydaje mi się, że bez względu na język nie można tłumaczyć tekstu dosłownie. To tylko tyle, co mam do powiedzenia. Życzę powodzenia w rozwiązywaniu problemu. Na pewno prędzej czy później będziesz mieć go za sobą.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s